tisdag 28 oktober 2008

Funderingen fortsätter..

Jag har nu fått vetskap om att den förbannade halloween-paraden VAR på söndag som jag från första början trott!! Det innebär ju att jag missade fanskapet TVÅ gången och att när jag "missade" den 1a gången så hade jag ju inte alls missat den i den riktiga världen! besvikna barn o sur mamma...
Jag funderar också på hur jag har kunna bli en sån där mamma som jag aldrig skulle bli. Min 12åring tog en relativt sen buss ( det var iaf MÖRKT!) till sin mormor i Filipstad i går kväll. Jag kände att jag absolut var tvungen att båda puss och krama barnet, packa resegodis och frukt ifall hon skulle bli hungrig (det tar ju iaf 1tim o 15 min!), ge henne lite extrapengar utöver busspengen fast hon har egna, tanka hennes mobil ifall hon vill ringa till maaammmmaaaa (troligt? nix.) osv osv. Det värsta sen är när jag utöver separationsångesten ska försöka kompencera 9åringen som snällt fick stanna hemma ts förevändngar. Visst gumman! Mamma och du kan göra det nya pysslet i kväll!! HUR skulle jag kunna veta att ungen köpt några jä**a halkiga plastsnören som ska knytas på ett MYCKET speciellt sätt och som kräver bläckfiskarmar????

Inga kommentarer: